Predpísané kroky predletovej prehliadky

Smer predletovej prehliadky a jej postupné predpísané kroky:

1. Prekryt za kabínou

  • Prídavná palivová nádrž - nepresakuje;
  • Odkalenie prídavnej palivovej nádrže - kontrola;
  • Plniaci otvor - viečko dotiahnuté;
  • Olej v reduktore - naplnený;
  • Prelínanie oleja - kontrola;
  • Brzda rotora - normálna účinnosť;
  • Ohybné vedenia (elektro) - kontrola;
  • Okraje spojovacích plechov (v kardane) - bez prasklín;
  • Teplotné prúžky (3 ks) - v norme, bez zmeny farby;
  • Snímač statického tlaku - čistý, neupchatý;
  • Výstražné svetlá - svietia;
  • Konce riadiacich tiahel - voľné, bez vôlí;
  • Spoje oceľových trubiek - bez prasklín;
  • Všetky spoje - dotiahnuté, kontrola farby;
  • Prekryt - zavrieť.

2. Pravá strana motora

  • Kanál prívodu vzduchu - upevnený;
  • Klapka ohrevu karburátoru - upevnená;
  • Kryt chladenia - bez prasklín;
  • Elektrické svorky - upevnené;
  • Presakovanie paliva - žiadne;
  • Vstup olejového chladiča - kontrola;
  • Olejové vedenie - inštalácia bez presakovania a odrenín;
  • Systém sania - bez prasklín;
  • Všeobecný stav motora - kontrola;
  • Stav remeňov (kostra) - kontrola;
  • Vpravo vpredu:
  • Ohybné vedenie - neprasknuté, matice dotiahnuté;
  • Zvarené okraje - bez prasklín;
  • Riadenie chvostovej vrtuľky - neprekrížené;

 3. Zadná časť motora

  • Matica chladiaceho ventilátora - dotiahnutá, nepootočená;
  • Chladiaci ventilátor - bez prasklín;
  • Lopatky ventilátora - bez prasklín;
  • Teplotné prúžky - dolné ložisko (2 ks) -20 F rozdiel od horného ložiska;
  • Dolné ložisko - bez presakovania alebo porušenia tesnenia;

4. Chvostové plochy

  • Poťah stabilizačnej plochy - bez prasklín;
  • Uchytenie - dotiahnuté;
  • Polohové svetlo - skontrolovať;

5. Chvostová vrtuľka

  • Zadné ohybné vedenie - bez prasklín, matice dotiahnuté;
  • Teplotné prúžky na reduktore - v normále;
  • Hladina oleja - skontrolovať;
  • Dno detektoru triesok - svetlo svieti;
  • Listy - čisté, bez poškodenia a prasklín;
  • Konce tiahel - voľné, bez vôlí;
  • Kývne ložisko - voľné, bez vôlí;
  • Kývna guľa - voľná, bez vôlí;
  • Riadiaci hriadeľ - voľný, bez vôle;

6. Chvostový kužeľ

  • Nity - bez vôle;
  • Poťah - bez prasklín alebo preliačenín;
  • Zábleskové svetlo - skontrolovať stav;
  • Anténa - skontrolovať stav;
  • Upevňovacie skrutky - podoťahované;

7. Ľavá strana motora

  • Kryt chladenia - bez prasklín;
  • Systém sania - bez prasklín;
  • Olej v motore - objem 4-6 qts;
  • Palivový čistič - odpad;
  • Tiahlo plynu - funkčné;
  • Akumulátor a relé - zaistené;
  • Napnutie remeňa alternátora - skontrolovať;
  • Oceľový rám - bez prasklín;
  • Všeobecný stav motora - skontrolovať;

8. Hlavná palivová nádrž

  • Presakovanie - žiadne;
  • Množstvo paliva - skontrolovať;
  • Plniaci otvor - viečko dotiahnuté;
  • Odpad - skontrolovať;

9. Nosný rotor

  • Listy - čisté, bez prasklín a poškodenia;
  • Manžeta nastavovania listov - bez presakovania;
  • Hlavné závesové čapy - matice dotiahnuté;
  • Všetky konce tiahel - voľné, bez vôlí;
  • Matice zoriaďovacích tiahel - dotiahnuté;
  • Zaisťovacie drôty na zoriaďovacích tiahlach - zaistené;
  • Všetky upevnenia - dotiahnuté;
  • Ložiská riadiacej dosky - bez vôlí;

10. Ľavá strana trupu

  • Batožinový priestor - skontrolovať;
  • Kolektívne riadenie - skontrolovať;
  • Upínacie pásy - upevnené;
  • Dvere - celkový stav a zatváranie kľučky;
  • Zaistenie dverí závlačkami - vykonané;
  • Pristávacie zariadenie - skontrolovať;
  • Polohové svetlá - skontrolovať;

11. Predná časť

  • Celkový stav a čistota predného skla - skontrolovať;
  • Otvor ventilácie - čistý;
  • Pristávacie svetlá - skontrolovať;
  • Pitotova trubica - čistá a voľná;

12. Pravá strana trupu

  • Pravé pristávacie zariadenie - skontrolovať;
  • Zaistenie pravých dverí závlačkami - vykonané;
  • Batožinový priestor - skontrolovať;

13. Priestor kabíny

  • Množstvo paliva - skontrolovať so zapnutým hlavným vypínačom na ukazovateli palivomeru;
  • Voľné predmety - vytiahnuť všetko náradie a voľné predmety;
  • Upínacie pásy - kontrola stavu;
  • Prístroje, spínače, zariadenia - kontrola stavu;

POZOR: Ak letíte samostatný let (sólo), zapĺňajte najskôr ľavý batožinový priestor pred použitím batožinového priestoru pod pravou sedačkou.

POZOR: Piloti s menšou telesnou výškou môžu používať chrbtovú podušku, aby dosiahli na riadenie v plnom rozsahu.

Pridaj poznámku

poznámka: meno: napíš číslicu:  nula

Letná škola pilotov

Praktický výcvik

Pozemná príprava

Teoretická príprava

Letecké testy

Odporúčame

Letecká škola - letná škola pilotov vrtuľníkov