Stúpanie IFR

  • a) Stúpanie vykonávajte zmenou polohy vrtuľníka a výkonu motora. Polohu pre stúpanie ovládate pákou cykliky, potom upravíte pákou kolektívu výkon motora pre zvýšenie a udržanie stúpania na 2,5 m/s (500 ft/min.) Pri zvýšení výkonu musíte nožným riadením upraviť zatáčanie vrtuľníka.
  • b) Počas stúpania udržujte kurz, polohu a rýchlosť pákou cykliky, veľkosť stúpania pákou kolektívu a vyvážený let nožným riadením. Prechod do horizontálneho letu začínajte vo výške menšej o 10 % z hodnoty stúpania ( variometer v stopách za min.) pred požadovanou výškou. Tento predstih je rôzny v závislosti na stúpaní a pilotovej technike. Napr.: ak stúpate vertikálnou rýchlosťou 500 ft/min. prechod musíte začať o 50 ft nižšie, než je požadovaná výška.
  • c) Do normálneho cestovného režimu prejdete zmenou polohy a výkonu. Cyklikou upravíte polohu vrtuľníka pre cestovný režim, kolektívom výkon a nožným riadením udržujte koordinovaný let.

Pridaj poznámku

poznámka: meno: napíš číslicu:  nula

Letná škola pilotov

Praktický výcvik

Pozemná príprava

Teoretická príprava

Letecké testy

Odporúčame

Letecká škola - letná škola pilotov vrtuľníkov