Systém pohonu

Drážková remenica je uchytená priamo na hriadeľ motora. Klinové remene prenášajú silu na hornú kladku, ktorá má rozpínaciu spojku vo svojom náboji. Vnútorný hriadeľ spojky prenáša silu dopredu k hlavnému rotoru a dozadu ku chvostovej vrtuľke. Pružné spojky sú umiestnené pri vstupe do hlavného reduktoru a na každom konci dlhého hriadeľa chvostovej vrtuľky. Hlavný reduktor pozostáva z jednostupňového kužeľovo špirálového súkolia, ktoré je mazané striekajúcim olejom. Chladiaci kanál pod reduktorom je spojený s hornou časťou motorovej skrine. Hlavný reduktor je uchytený do kostry vrtuľníka pomocou štyroch silentblokov. Dlhý hriadeľ chvostovej vrtuľky (transmisia) nemá uzavreté ložiská, ale má letmo uložené ložisko (pre tlmenie kmitov), ktoré je pred stredom dĺžky hriadeľa. Chvostový reduktor má tiež kužeľovo špirálový prevod, ktorý je mazaný rozstrekovaným olejom. Hriadeľ vstupujúci do a vystupujúci z chvostového reduktora je z antikorovej ocele pre zabránenie korózii. Ostatné hriadele pohonu aj napriek tomu, že sú vyrobené z ocele, sú náchylné na koróziu.

Pridaj poznámku

poznámka: meno: napíš číslicu:  osem

Letná škola pilotov

Praktický výcvik

Pozemná príprava

Teoretická príprava

Letecké testy

Odporúčame

Letecká škola - letná škola pilotov vrtuľníkov