Rotory

Nosný rotor má dva celokovové listy, uchytené v náboji (v rotorovej hlave) jednotlivými čapmi mávania. Rotorová hlava je namontovaná na hriadeľ kývavým čapom, ktorý je umiestnený nad čapmi mávania. Listy nosného rotora majú zosilnenú nábežnú hranu z antikorozívnej ocele, ktorá chráni list pred koróziou od vody a tiež pred eróziou od piesku a prachu. Ovládanie zmeny uhla nastavenia každého listu je uzatvorené v skrini koreňa listu. Skriňa je naplnená olejom a hermeticky utesnená neoprénovou manžetou. Mávacie a kývacie čapy sú v samomazných teflónových ložiskách. Spodné dorazy listov nosného rotora sú urobené tak, aby brzdili kývavý čap, čo zamedzí rotoru v rozkývaní behom zastavovania či roztáčania.

Chvostový rotor (vrtuľka) má dva celokovové listy a kývavú hlavu s trvalou kužeľovitosťou. Ložiská nastavovacích tiahel a kývania majú všetky samomazné teflónové vedenia. Listy chvostového rotora sú tvorené obalovým hliníkovým poťahom, voštinovou výstuhou a vykovaným hliníkovým koreňom.

Pridaj poznámku

poznámka: meno: napíš číslicu:  päť

Letná škola pilotov

Praktický výcvik

Pozemná príprava

Teoretická príprava

Letecké testy

Odporúčame

Letecká škola - letná škola pilotov vrtuľníkov